Thursday, February 19, 2015

KOLABORASI BERSAMA PEJABAT SUK PERAK DAN SUK PERLIS


INTAN Wilayah Utara (INTURA) telah bekerjasama dengan Pejabat Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri Perak bagi menjayakan Program Pembangunan Modal Insan Negeri Perak Siri 1/2015 pada 8 Februari 2015 yang diadakan di Dewan Jubli Perak, INTURA.

            Majlis Perasmian Penutup Program Pembangunan Modal Insan Negeri Perak  telah disempurnakan oleh YB. Dato’ Haji Saarani bin Mohamad, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Luar Bandar, Perladangan, Pertanian, Perumahan dan Kerajaan Tempatan.
            INTURA juga telah bekerjasama dengan Pejabat  Setiausaha Kerajaan Negeri Perlis untuk Kursus Pengukuhan Pasukan Pejabat SUK Perlis yang telah diadakan pada 9-12 Februari 2015. Majlis Perasmian Penutup dan Penyampaian Sijil bagi kursus ini telah disempurnakan oleh YB. Tuan Romli bin Dai, Setiausaha Kerajaan Negeri Perlis.
            Tujuan kedua-dua program ini diadakan adalah untuk merapatkan hubungan sesama penjawat awam Negeri dan Persekutuan, memperoleh input-input tentang keperluan kursus bagi setiap negeri dan memperkukuhkan kolaborasi antara INTAN dan Kerajaan Negeri di wilayah utara selaras dengan Strategi Lautan Biru Kebangsaan (NBOS).
 
    Tujuan utama kolaborasi ini dijalankan adalah untuk memberi pendedahan asas dalam pembangunan skil kepimpinan berkumpulan yang diperlukan oleh kedua-dua jabatan menerusi outdoor leadership training. Selain daripada itu, elemen jaringan hubungan antara jabatan juga turut diterapkan untuk melahirkan warga yang proaktif, produktif dan inovatif di mana setiap warga dibahagikan mengikut kumpulan secara rawak. Ini secara tidak langsung dapat melahirkan kumpulan yang berpaksikan One Team, One Mission & One Vision di sepanjang program.

YB Dato' Seri Abdul Puhat bin Mat Nayan (SUK Perak), turut hadir.
 
Taklimat dari urusetia dari Pejabat SUK Perak.
 
Tetamu kehormat
 
Perkongsian ilmu.
 
Peserta dari Perak
 
Pembentukan kumpulan
 
Penyelesaian masalah
 
Trust Fall
 

 
Sesi kembara
 
Majlis penutup
 
Majlis penutup oleh YB. Tuan Romli bin Dai, Setiausaha Kerajaan Negeri Perlis.
 
Peserta dari Perlis
 


No comments: