Sunday, April 19, 2015

PROGRAM JPA4U@INTURA : SEKOLAH ANGKAT


Program JPA4U@INTURA: Sekolah Angkat merupakan projek rintis yang julung-julung kali diadakan di INTURA.  Program ini memfokuskan kepada 50 orang pelajar tingkatan 4 yang terpilih dari Sekolah Menengah Kebangsaan Pinang Tunggal dan Sekolah Menengah Kebangsaan Kota Kuala Muda. 

            Antara objektif program ini adalah untuk membina potensi individu secara menyeluruh dan bersepadu, generasi yang berilmu pengetahuan, berakhlak mulia, bertanggungjawab, berketerampilan dan berkeupayaan mencapai kesejahteraan diri serta memperkasakan keupayaan, bakat kepimpinan dan melonjakkan kecemerlangan akademik dan meningkatkan sahsiah dan jatidiri. Pelbagai aktiviti telah dirancang sepanjang tahun ini bermula Mac hingga November 2015.


Program pertama yang dijalankan ialah Kem Mentor@Guru Pembimbing Dinamik yang telah diadakan pada 17 - 18 April 2015 bertempat di Dewan Jubli Perak, INTURA. Seramai 50 orang peserta yang terdiri daripada mentor, kaunselor, guru cemerlang, dan YDP PIBG telah menyertai program ini. Peserta didedahkan dengan gerak kerja berkumpulan dan penerangan aktiviti keseluruhan program.


            Program JPA4U@INTURA: Sekolah Angkat ini dilaksanakan bagi merealisasikan impian Merakyatkan Perkhidmatan Awam melalui konsep perkongsian pintar.  Kepakaran dan keupayaan INTAN dari segi tenaga pelatih yang mempunyai kemahiran dalam pelbagai bidang dan aset diharap dapat dioptimumkan. Dengan kerjasama strategik ini juga diharap dapat memberikan pulangan terbaik kepada sekolah yang terlibat.  

















No comments: