Thursday, April 22, 2010

Ismail Alias dilantik Presiden Lembaga Kaunselor Malaysia

KUALA LUMPUR 22 April – Timbalan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Datuk Dr. Ismail Alias dilantik sebagai Presiden Lembaga Kaunselor Malaysia bagi sesi 2010/2012.

Pelantikannya diumumkan oleh Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dalam satu kenyataan yang dikeluarkan kementerian di sini hari ini.

Selain itu, seramai 15 orang dilantik menganggotai lembaga itu bagi sesi berkenaan termasuk Masbah @ Misbah Mohd. Taha yang mewakili Kementerian Pelajaran, Dr. Sarfaz Manzoor Hussain (Kementerian Kesihatan), Dr. Aris Kasan (Jabatan Perkhidmatan Awam) dan Razak Drahman (Kementerian Dalam Negeri).

Lembaga Kaunselor Malaysia, yang terletak di bawah Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, berperanan menguatkuasakan Akta Kaunselor 1998 (Akta 580) bagi memastikan standard latihan dan mutu perkhidmatan kaunseling negara berada pada tahap yang baik dan berkualiti.

Ia juga bagi memastikan sesi kaunseling dilaksanakan oleh kaunselor yang berkelayakan dan bertauliah bagi memenuhi keperluan masyarakat.

Bernama Online

No comments: