Wednesday, February 26, 2014

JPA PERKENAL MENU JPA4U BANTU KURANGKAN KOS SARA HIDUP

Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal

PUTRAJAYA, 27 Feb  -- Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) hari ini melancarkan Menu JPA4U, satu daripada inisiatif yang dilaksanakan jabatan itu dalam usaha membantu penjawat awam mengurangkan kos sara hidup.

Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal berkata pelancaran Menu JPA4U itu turut dijayakan bersama pengendali kafeteria di Kompleks C, Putrajaya merangkumi menu untuk sarapan pagi dan makan tengah hari.

"Menu ini ditawarkan setiap hari dari Isnin hingga Jumaat selain memperuntukkan ruangan khas untuk Menu JPA4U bagi mengelakkan kekeliruan pelanggan," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Menu JPA4U di sini.

Menu yang ditawarkan berbeza setiap hari dengan bayaran untuk sarapan pagi adalah sebanyak RM2 dan RM4.50 untuk makan tengah hari bagi setiap hidangan.

"Menu JPA4U ini merupakan produk ketiga yang diperkenalkan di bawah inisiatif pewujudan JPA4U selepas Karavan Tani JPA4U dan Skuad Sukarela JPA4U," katanya.

Beliau juga berharap kementerian dan jabatan lain mengambil inisiatif yang sama untuk membantu penjawat awam menghadapi tekanan kos sara hidup masa kini.

BERNAMA Online

No comments: