Friday, February 28, 2014

JPA4U : iLEAD-PARK Open Day @ INTURA [27 Februari 2014]

Program JPA4U : iLEAD-PARK Open Day @ INTURA telah berlangsung pada 27 Februari 2014 bertempat di perkarangan iLEAD-PARK INTAN Wilayah Utara. Program ini turut disertai oleh FAMA, JPJ Kedah, Pejabat Kesihatan Daerah Kuala Muda, Jabatan Bomba dan Penyelamat Daerah Kuala Muda dan Agensi Anti Dadah Kebangsaan Daerah Kuala Muda yang mengadakan pameran daripada 10.00 pagi hingga 5.00 petang.

Antara aktiviti yang diadakan di sepanjang program ini ialah Pameran Pendidikan Kesihatan, Program Pemeriksaan Kesihatan, Jualan Produk FAMA, Program Skuad Muda 1 JPJ, Pammeran Bomba, Kempen Keselamatan Jalan Raya dan Pameran Agensi Anti Dadah Kebangsaan.

Majlis Perasmian iLEAD-PARK yang bermula pada 3.30 petang merupakan kemuncak program ini di mana majlis ini disempurnakan oleh YBhg. Tan Sri Mohamad Zabidi bin Zainal, Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam Malaysia. Turut hadir di dalam majlis ini ialah YBhg. Dato' Dr. Sharifah Zarah Syed Ahmad, Timbalan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (Pembangunan), YBhg. Dato' Mohtar Bin Mohd Abd. Rahman, Pengarah Bahagian Perkhidmatan dan YBhg. Dato’ Mazlan Yusoff, Pengarah INTAN Malaysia.

Sejurus selepas perasmian, Tan Sri KPPA turut meluangkan masa untuk meninjau dan mencuba aktiviti yang dijalankan di iLEAD-PARK. Tetamu yang hadir turut mencuba elemen yang terdapat di iLEAD-PARK dan secara tidak langsung dapat mempromosikan iLEAD-PARK di agensi masing-masing kelak. Pasukan dari Pejabat SUK Kedah dan pelatih dari Institut Perguruan Sultan Abdul Halim Sungai Petani turut menjadi peserta pada hari berkenaan.


Pada sebelah malamnya pula telah diadakan Majlis Perasmian Kursus Diploma Pengurusan Awam Bil. 1/2014 bertempat di Dewan Jubli Perak, INTAN Wilayah Utara. Majlis ini turut diadakan secara sidang video (video conference) dengan INTAN Kampus Wilayah Timur dan INTAN Kampus Wilayah Selatan. Sesi video conference turut dijalankan secara dua hala di mana para peserta dari kampus lain dapat berinteraksi dan bertanyakan pandangan Tan Sri KPPA.































No comments: