Monday, March 21, 2016

Program 10,000 Langkah Warga INTURA

Lanjutan daripada Kempen Berjalan 10,000 Langkah yang dilancarkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia pada tahun 2009, pelbagai agensi kerajaan, syarikat korporat dan NGO turut mengadakan aktiviti Berjalan 10,000 Langkah masing-masing. Antaranya termasuklah Langkah Ceria @ Putrajaya oleh Perbadanan Putrajaya, Purple Walk oleh Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, AVON Breast Cancer Awareness Walk, TESCO Walk of Life, NESTLE World Walking Day dan lain-lain lagi.
            INTAN Wilayah Utara dengan kerjasama Jabatan Belia dan Sukan Daerah Kuala Muda telah menganjurkan Program 10,000 Langkah untuk warga INTURA pada 20 Mac 2016.
Program bermula pada pukul 8:30 pagi di mana para peserta berkumpul di Dataran INTURA untuk melakukan aktiviti regangan sebelum memulakan aktiviti berjalan sejauh lebih kurang 6.5 km mengelilingi kawasan INTURA. Turut hadir menjayakan program ini ialah Dr. Zurina Abdul Hamid, Pengarah INTURA dan Pn. Maznah Bandee dari Jabatan Belia dan Sukan Daerah Kuala Muda.














No comments: