Tuesday, July 28, 2009

Rakyat kini lebih peka dengan masalah

PORT DICKSON 28 Julai — Rakyat kini didapati lebih peka dengan masalah yang mereka hadapi dan bersedia untuk membuat aduan mengenainya kepada kerajaan, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk T. Murugiah.

Beliau berkata rakyat kini lebih berani dan bersedia untuk berdepan dengan sesiapa saja termasuk pegawai tinggi kerajaan dalam menyelesaikan masalah mereka.

“Perkembangan ini mungkin kesan daripada saranan dan usaha Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang memperkenalkan gagasan 1Malaysia iaitu rakyat didahulukan dan pencapaian diutamakan.

“Sehubungan itu, semua kakitangan awam diminta lebih bersedia untuk memberi perkhidmatan terbaik mungkin dalam membantu menyelesaikan sebarang masalah rakyat yang dikemukakan kepada sesebuah jabatan itu,” katanya kepada pemberita di sini, malam tadi.

Terdahulu, Murugiah merasmikan seminar motivasi Pembantu Am Pejabat Gred N1/N4 anjuran Kesatuan Pembantu Am Pejabat (KPAP) Perkhidmatan Awam Semenanjung Malaysia. Turut hadir presiden KPAP M. Ramachandran.

Murugiah turut mengingatkan kakitangan awam agar memberi layanan mesra dan cekap dalam memberi perkhidmatan kepada rakyat.

Bernama Online

No comments: