Thursday, April 28, 2011

Tiada lagi tapisan keselamatan untuk pegawai lantikan SPA

KUALA LUMPUR 28 April — Pegawai yang dilantik Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia (SPA) ke perkhidmatan awam tidak lagi tertakluk dengan tapisan keselamatan untuk pengesahan pelantikan dan pengesahan dalam perkhidmatan.

Pegawai Perhubungan Awam Unit Perhubungan Korporat SPA, Radziah Mohd. Sharif berkata, sehubungan itu, SPA telah membatalkan syarat tapisan keselamatan dalam surat tawaran yang dikeluarkan, berkuat kuasa serta-merta.

"Ia dibuat selaras dengan keputusan kerajaan melalui Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 6 Tahun 2011, yang dikeluarkan oleh pihak Jabatan Perkhidmatan Awam berkaitan Pindaan Pelaksanaan Tapisan Keselamatan Bagi Pegawai Yang Dilantik Dalam Perkhidmatan Awam berkuat kuasa 20 April 2011,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Bagaimanapun, beliau berkata, pegawai terlibat masih perlu lulus tapisan keselamatan, sama ada sebelum atau setelah disahkan dalam perkhidmatan dan mereka yang tidak lulus boleh ditamatkan perkhidmatan, mengikut peraturan yang berkuat kuasa. — Bernama

Utusan Online

No comments: