Friday, June 19, 2009

BPA/MAMPU Akan Adakan Pemeriksaan Mengejut Ke Kaunter Agensi K'jaan

KUALA LUMPUR, 19 Jun (Bernama) -- Biro Pengaduan Awan (BPA) dan Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (MAMPU) akan melakukan pemeriksaan mengejut termasuk menyamar sebagai pelanggan di kaunter-kaunter perkhidmatan kerajaan.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk T. Murugiah hari ini berkata usaha itu akan kerap dilakukan bagi meningkatkan lagi kecekapan dan keberkesanan sistem penyampaian perkhidmatan awam.

"Pemeriksaan mengejut seperti itu adalah bertujuan memastikan kualti perkhidmatan kaunter berada pada tahap memuaskan," katanya dalam kenyataan di sini Jumaat.

Murugiah berkata taktir menyamar sebagai pelanggan dan pemeriksaan mengejut oleh BPA dan MAMPU itu akan memberi kesedaran kepada penjawat awam supaya lebih komited dan memberi perkhidmatan terbaik kepada setiap pelanggan.

Katanya hasil tinjauan daripada pemeriksaan itu akan disampaikan kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon untuk memudahkan pengendalian Petunjuk Prestasi Utama (KPI).

Bernama

No comments: