Thursday, June 30, 2011

CUEPACS bantu selesai isu JKR

IPOH 30 Jun - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) berhasrat mengadakan pertemuan bersama Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd. Sidek Hassan bagi membincangkan isu berhubung dua Ketua Pengarah, Jabatan Kerja Raya (JKR).
Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, pertemuan itu turut melibatkan lima kesatuan sekerja yang menganggotai Majlis Bersama Jabatan Pihak Pekerja Jabatan Kerja Raya (MBJ-JKR).

Katanya, antara kesatuan yang terlibat dalam pertemuan itu adalah Kesatuan Perkhidmatan Teknikal Semenanjung Malaysia (MTSU), Gabungan Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Kerani dan Bersekutu Kerajaan (AUEGCAS) Wilayah Persekutuan, Pertubuhan Profesional JKR, Kesatuan Kebangsaan Pekerja JKR dan Air (NUPWDE) dan Kesatuan Pembantu Am Pejabat Perkhidmatan Awam Semenanjung Malaysia (KPAP).

"CUEPACS merasakan konflik ini tidak seharusnya wujud kerana kebiasaannya urusan berhubung pelantikan atau pertukaran yang membabitkan pegawai perkhidmatan awam dilaksanakan secara tertib oleh JPA.

"Sebagai kesatuan mewakili kakitangan kerajaan, kami memandang serius kemelut dalam JKR dan amat berharap ia diselesaikan secepat mungkin," katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Mesyuarat Agung AUEGCAS cawangan Perak di sini hari ini.

Utusan Online

No comments: